Tillid: Succesfaktorer ved søgemaskineoptimering (SEO)

Publiceret: 01-11-2017 00:00

Der er mange områder at undersøge, i forhold til søgemaskineoptimering (SEO) af en hjemmeside. Til gengæld er det vigtigt. Websites der befinder sig på de to første sider blandt Googles søgeresultater modtager over 96 % af al online trafik via Google-søgninger.

I de kommende uger og måneder vil vi derfor, her hos NEWWWEB, kaste lys over faktorer der på en direkte eller indirekte måde, påvirker søgemaskineoptimeringen af dit website og giver dig en bedre rangering på søgemaskinernes resultatside. Disse faktorer virker og forstærker hinanden når de kombineres.

I denne 4. udgave behandler vi emnet; Tillid.

Læs også om de tidligere emner vi har behandlet:

Tillid

Ligesom søgemaskiner kan have tillid til sociale-konti og links, kan de også lære at stole på hjemmesider. Tillid spiller en stor rolle i hvordan et website klarer sig blandt organiske søgeresultater -  søgeresultater der vises, fordi de er relevante for brugerens søgeord.

Autoritet

Autoritet omhandler hvorvidt din hjemmeside og forretning er en anerkendt leder på nettet i din branche. Dette er målet. Det er ingen uden for søgemaskinernes udviklingsafdelinger, der præcist ved hvordan søgemaskinerne tillægger hjemmesiders autoritet. Der findes dog en række elementer som menes at forøge hjemmesiders autoritet. Disse indbefatter, men er sandsynligvis ikke begrænset til; links fra andre autoritetssider til din hjemmeside, sociale referencer (specielt fra respekterede sociale konti) og Long Clicks - der indbefatter, at en besøgende ikke vender tilbage til søgemaskinens resultatside, kort tid efter at have besøgt din hjemmeside. 

  • Forsøg at få links fra autoritetssider til din hjemmeside og sociale referencer. Forsøg samtidig at skabe indhold der imødekommer din målgruppes søgeord ved at tage udgangspunkt i din keyword-research

Engagement

Engagement referere til interaktion både med og mellem brugerne på din hjemmeside. Søgemaskinerne er i stand til at måle dette. Søgemaskinerne kan f.eks. måle på; hvor længe dine besøgende bliver på hver af dine sider eller om de klikkede sig igennem dine faneblade blot for at vende tilbage til søgeresultaterne. Du kan selv få adgang til data over dette samt mange andre data gennem værktøjet, Google Analytics Sociale handlinger som kommentarer, delinger af sidens indhold og likes er en anden måde som søgemaskinerne kan måle.

  • Interagér med besøgende både på dit eget website og på sociale medier.
  • Hvis besøgende efterlader din hjemmeside efter kort tid, kan det være et tegn på, at den ikke er tilstrækkeligt engagerende og du bør derfor rette op på dette. 

Historie

Eftersom søgemaskiner konstant kan crawle igennem din hjemmeside, er de i stand til at registrere ændringer til den type indhold din side består af. Dette betyder, at søgemaskinerne kan opfatte det som negativt, hvis hjemmesiden begynder at linke til - eller modtage links fra - bad neighborhoods (hjemmesider hvis rangering blandt søgemaskinernes resultater er nedgraderet, som følge af overtrædelser af søgemaskinernes retningslinjer). På samme måde kan søgemaskinerne opfatte det som negativt hvis der oprettes indhold om emner, der ikke har relation til indhold, som i forvejen behandles på hjemmesiden. Dette skal dog ikke afholde dig fra at udvide din virksomheds forretningsområde.

  • Undgå at linke til, eller modtage links fra bad neighborhoods og undgå at oprette indhold der ikke har relation til hjemmesidens eksisterende indhold.
1878
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System