Facebook Pixel

Indhold på hjemmesiden: Succesfaktorer ved søgemaskineoptimering

Publiceret: 15-08-2017 08:41

Der er mange områder at undersøge, under søgemaskineoptimering (SEO) af en hjemmeside. Til gengæld er det vigtigt. Vi kunne d. 04/08-2017 rapportere, at websites der befinder sig på de to første sider blandt Googles søgeresultater modtager over 96 % af al online trafik via Google-søgninger. Derfor er det vigtigt, at din virksomhed har en hensigtsmæssig placering på søgemaskinernes resultatsider.

I de kommende uger og måneder vil vi, her hos NEWWWEB, offentliggøre en række faktorer der direkte eller indirekte påvirker din hjemmes søgemaskineoptimering. Disse faktorer virker og forstærker hinanden når de kombineres, men har enten ingen eller ubetydelig effekt i isolation.

I denne omgang beskæfter vi os med emnet; hjemmesidens indhold.

Hjemmesidens indhold

Indholdet på hjemmesiden omfatter tekst og multimediefiler, som billed- og videofiler, der overbringer information til den besøgende. Der er flere elementer af hjemmesidens indholdet der har en positiv effekt på søgemaskineoptimering. Disse vil vi nu gennemgå.

Kvaliteten af indholdet

Indholdet på din hjemmeside er afgørende, da de øvrige SEO-indsatser afhænger af kvalitets-indhold. Indholdet skal demonstrere hvorfor en besøgende på din hjemmeside skal vælge din virksomhed, frem for andre. Hertil er det en god idé, at tilbyde mere information om dine produkter eller ydelser end standardinformationer som kan være tilgængelig på andre hjemmesider. Dette kan f.eks. være en video, der viser produktets anvendelighed eller udførelsen af ydelsen. De besøgende på dit website skal have en årsag til at bruge mere end et par sekunder på din hjemmeside. 

  • Dit indhold skal have substans samt være værdifuldt og brugbart for de besøgende på din hjemmeside. Det skal være unikt og demonstrere hvorfor de skal vælge netop din virksomhed. 

Keywordresearch

Keywordresearch er undersøgelse af søgeord, som indtastes af brugere af søgemaskiner. Det handler i sin enkelthed om at finde ud af hvilke termer din målgruppe indtaster i søgemaskinernes søgefelt og hvor meget trafik der findes på disse søgeord. Googles Keyword Planner er et godt og samtidig gratis værktøj, der kan anvendes til keywordresearch.

  • Find ud af hvilke søgeord din målgruppe søger på i søgemaskinernes søgefelt og hvor meget trafik disse ord modtager. 

Anvendelse af keywords

Efter keywordresearch kan du tilpasse indholdet på din hjemmeside, så det imødekommer de termer din målgruppe søger efter. Dette gøres ved at inkorporere disse keywords i indholdet på din hjemmeside.  

  • Anvend de søgeord, som din målgruppe søger efter, i din hjemmesides indhold og forsøg at besvare det din målgruppe efterspørger.

Indholdets aktualitet

Indholdets aktualitet omfatter indhold der matcher samtidige begivenheder i den industri din virksomhed befinder dig i. Ved at skabe indhold, der er aktuelt, er det muligt, at dit website rangeres højere fordi det omhandler aktuelle emner og fordi det matcher populære søgetermer.

  • Forsøg at skabe indhold på din hjemmeside, der omhandler aktuelle emner i din virksomheds industri.

Læs videre om emnerne:

1873
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System