Sociale medier: Succesfaktorer ved søgemaskineoptimering (SEO)

Publiceret: 01-02-2018 00:00

Der er mange områder at undersøge, i forhold til søgemaskineoptimering (SEO) af en hjemmeside. Til gengæld er det vigtigt. Websites der befinder sig på de to første sider blandt Googles søgeresultater modtager over 96 % af al online trafik via Google-søgninger.

I de kommende uger og måneder vil vi derfor, her hos NEWWWEB, kaste lys over faktorer der på en direkte eller indirekte måde, påvirker søgemaskineoptimeringen af dit website og giver dig en bedre rangering på søgemaskinernes resultatside. Disse faktorer virker og forstærker hinanden når de kombineres.

I denne 7. udgave behandler vi emnet; Sociale medier.

Læs også om de tidligere emner vi har behandlet her.

Sociale Medier

Google og andre søgemaskiner har ofte påpeget, at de ikke anvender store sociale medie såsom Facebook og Twitter til at rangere hjemmesider. Af samme årsag er likes og deling af din hjemmesides indhold på disse medier ikke en direkte en rangeringsfaktor. Alligevel har likes og delinger af dit indhold på disse sider stor betydning for søgemaskineoptimeringen af din hjemmeside. Dette hænger sammen med, at de kan opsamle links og medføre en form for engagement, som vi tidligere har behandlet.

Socialt omdømme

Ligesom links vægtes som mere værdifulde, hvis de stammer fra autoritetshjemmesider, vægtes referencer på sociale medier ikke ligeligt. Således vægtes delinger og likes fra nogle konti, på sociale medier som mere værdifulde end andre. Dette betyder effektivt, at det reducere gevinsten ved at oprette falske profiler på sociale medier for at opnå flere likes og delinger af din hjemmesides indhold.
Derfor bør virksomheder i stedet koncentrere sig om, at få referencer fra ægte profiler med et godt omdømme. Samtidig er det vigtigt selv, at være til stede for sociale medier og deltage på en oprigtig og autentisk måde - akkurat ligesom du vil gøre hvis du møder dine kunder fysisk.

  • Forsøg at få referencer fra velrenommerede profiler på sociale medier
  • Deltag aktivt og oprigtigt på sociale medier

Udover værdien af referencer fra velrenommerede profiler på sociale medier, er delinger af din hjemmesides indhold på sociale netværk hjælpsomme for dit brand og dermed din virksomhed, da de kan øge kendskabsgraden for begge hos flere personer.

  • Delinger af dit websites indhold kan øge kendskabsgraden for dit brand eller din hjemmeside
1881
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System