Facebook Pixel

Google Analytics - Følg dine produkter

Publiceret: 05-11-2020 08:00

Ved at sætte din Google Analytics korrekt op, har du mulighed for at følge dine produkters vej fra visning til indkøbskurv og direkte videre til en ordre

Dette gør du med Google Enhanced Ecommerce

Opsætningen i Google Analytics er ikke særlig besværlig og kræver blot nogle få klik og valg, men der skal også ændres imåden hvorpå dine produkter vises på hjemmesiden.

Ved lister skal der bl.a. sættes script op som kan gennemløbe alle proodukter på siden for at sende data til Google Analytics med oplysninger om hvilke produkter der vises på siden.

Derudover skal der sættes CTA (Call-to-Action) på knapperne for "Læg i kurv" og "Vis mere".

Men når alt dette er sat op, så får du også meget mere information i Google Analytics om dine produkter og hvor godt interessant de er for dine brugere/kunder.

Hvorfor er det vigtigt?

Det er vigtigt at du ved hvordan dine produkter performer og kan se om der er interesse for produktet.

Med Enhanced Ecommerce kan du bl.a. se hvor mange gange et produkt er blevet vist og hvor mange gange der er blevet klikket på produktet for at vise mere eller lægge i kurv.

Desuden får du også information om kunden har fjernet produktet fra kurven igen.

Hvor ser du disse data?

Konvertering -> E-handel -> Shoppingadfærd

Her får du vist hvor mange nye og "kendte" kunde der har lagt noget i indkøbskurven og om det har ført til et salg.

Konvertering -> E-handel -> Analyse af adfærd i forbindelse med udtjekning

Her kan du se hvor langt kunderne når på selve udtjekningssiden (den med formularen) - altså hvilke afsnit i kurven de udfylder og hvor de evt. forlader denne side.

Konvertering -> E-handel -> Produkteffektivitet

Klikker du på "Shoppingadfærd" (øverst på siden), kan du se antal visninger og hvor ofte produktet er lagt i kurv og fjernet fra kurv, samt naturligvis hvor ofte det er ført til en ordre.

Konvertering -> E-handel -> Produktlisteeffektivitet

Her vises hvilke produktsider eller lister som er blevet vist flest gange og hvor mange klik der er foretaget på et produkt - enten for at købe eller for at se mere.

Skal du bruge hjælp til opsætning?

Vi er her naturligvis for at hjælpe dig. Så hvis du ønsker hjælp til at få opsat Google Enhanced Ecommerce på din hjemmeside, så giv os et kald eller et skriv.

6987
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System