Få kunder via de Sociale medier

Publiceret: 04-12-2020 00:00

De sociale medier er en vigtig del af din branding. Det er hurtigt at få noget ud til eksisterende og potentielle nye kunder. Men du skal have en strategi.

Hvordan skal du anvende de sociale medier?

At være på Facebook, Instagram, LinkedIN eller andre sociale medier er en rigtig god måde at brande dig selv og din virksomhed. Men der er forskel på hvordan du skal promovere dig på de forskellige medier.

Facebook og Instagram er gode til direkte salg af produkter eller ydelser og til at reklamere for sig selv og sin virksomhed.

LinkedIN er til den "professionelle" bruger der gerne vil have oplysninger - men ikke reklamer. Her skal du give information og tilbyde hjælp. Det opfattes som direkte negativt at lave direkte salg på LinkedIN.

For alle opslag på de sociale medier er det vigtigt at du som virksomhed linker direkte til produktet, ydelsen eller nyheden på din hjemmeside. Få nu kunderne ind omkring din hjemmeside - det skaber trafik og interesse og hjælper alt sammen på din rangering på søgemaskinerne.

Hvordan skal du integrere til sociale medier?

Et lille ikon der viser at I også er på Facebook er fint, - men I vil jo gerne holde de besøgende på jeres hjemmeside, så lad være med at placere et Facebook-feed på din hjemmeside.
For det første bliver din hjemmeside langsommere af dette, med risiko for lavere rangering og for det andet er der stor risiko for at dine besøgende klikker sig ind på Facebook og dermed væk fra din hjemmeside.

Det samme gælder for LinkedIN - lav et ikon med link til virksomhedens side.

For Instagram kan det være en god idé at få indsat et feed på hjemmesiden, da det kan være med til at skabe liv på siden - men husk det "sløver" din side, da det er et eksternt kald.
Med de fleste Instagram-feeds åbnes der kun for jeres egen Instagram konto og derved forsvinder brugerne ikke helt så let fra jeres hjemmeside.

Når du nu har fået en "fisk i nettet" så giv dem hvad de vil have - sørg for at dine hjemmeside giver den information som kunden efterspørger. Hjemmesiden skal ses som "arkivet" over dine opslag på de sociale medier. Her bliver de ikke væk i vrimlen af alle andre opslag.

Opslag med video fanger bedre end opslag kun med tekst og billede. Opslag kun med tekst fanger ikke rigtig.

Hvis du bruger video, så husk at få dem tekstet. Mange har skruet ned for lyden eller har slået lyden fra på mobilen, og derved kommer dit budskab ikke ud.

Hvor ofte skal du lave opslag?

Antallet af opslag og hvor ofte du skal lave nye er meget afhængig af din branche. Men et par gange om ugen er en god idé - derved skabes der genkendelighed og dit brand, produkter og ydelser bliver synlige for mange.

Man skal ikke være bange for at lave flere opslag, da det ikke er alle opslag som brugerne ser og derfor opfattes det ikke som SPAM. Desuden kan man jo hurtigt scrolle videre hvis man ikke har interessen.

At booste et opslag kan være en rigtig god måde at ramme et specifikt kundesegment.

Hvordan kommer du i gang?

Du skal oprette virksomhedssider på de sociale medier - brug aldrig din private konto. Selv om du kun er dig selv i virksomheden - så er det virksomhedens produkter og ydelser du skal sælge og ikke dig selv.
Du vil sikkert også gerne have mulighed for at lave personlige opslag, som ikke nødvendigvis har noget med virksomheden at gøre - "skæg for sig og snot for sig" :-)

Sådan opretter du en virksomhedsside på Facebook

Sådan opretter du en virksomhedsside på LinkedIN

Sådan opretter du en virksomhedsside på Instagram

7042
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System