Oprettelse af kampagne
Inden du kan oprette en annonce, på Google AdWords, skal du oprette en kampagne. I kampagnen skal du definere dine marketingsmål, vælge kampagnetype, vælge de geografiske lokationer hvor dine annoncer skal vises samt indberette dit bud og vælge dit budget.
Definering af marketingsmål
Marketingsmål indbefatter hvilke konkrete mål, du ønsker at opnå med din online-markedsføring. Altså, hvad du håber på at opnå gennem annonceringen. Dette skal defineres. Vi anbefaler, at dette gøres inden oprettelsen af annoncen, da det derefter vil bliver lettere og mere effektivt at oprette en annonce der kan imødekomme dette mål. Hvis du har flere mål anbefaler vi, at du opretter flere annoncer - Gerne et marketingsmål per kampagne.
Valg af kampagnetype
I kampagnetype, skal du beslutte hvilken gruppe din annonce skal målrettes mod og hvor bredt dette må være. Skal den eksempel udelukkende vises for personer der aktivt søger efter produkter eller ydelser som du tilbyder, eller skal den vises til alle personer som måske kunne være interesseret i dine produkter eller ydelser. Der er her flere muligheder, så du kan vælge den helt rigtige for dit marketingsmål.
Valg af geografisk lokation
I Google AdWords har du mulighed for at afgrænse din annonce, så den udelukkende vises til personer der befinder sig i et bestemt geografisk område. Driver du en fysisk butik og ønsker flere lokale kunder, kan du således afgrænse dine annoncer til kun at vises til personer i byen, hvor din virksomhed er beliggende.
Indberetning af bud og valg af budget
Her skal du beslutte hvor mange penge, du ønsker at bruge på din online-annoncering. Dette gør du ved at fastlægge: (1) dit daglige budget og (2) din budstrategi.
- Dit daglige budget:
Dit daglige budget består af de summer, som du dagligt er villig til at til at bruge på din annoncering. - Din budstrategi:
Din budstrategi dækker over hvor meget du er villigt til at betale for, at din annonce vises, når bruger søger på bestemte søgeord. I AdWords har du både mulighed for at byde manuelt eller anvende AdWords automatiske budgivning.
Vil du have hjælp til dette så kontakt os i dag