Økonomi - Google AdWords

Publiceret: 01-06-2018 00:00

Du er sikkert interesseret i at vide, hvad det vil koste at begynde på online-annoncering. Det simple svar er, at du kan bruge de penge du har lyst til, på det. I dette afsnit gennemgår vi de økonomiske aspekter ved Google-AdWords. 

Google AdWords - Økonomi

Budget

Inden du går igang med online annoncering anbefaler vi, at du gør dig nogle tanker om hvor meget du ønsker at bruge på online annoncering. Du har mulighed for at fastsætte et gennemsnitligt budget for, hvor meget du dagligt vil bruge på din online-annoncering med Google Adwords. Google tillader, at dette budget overskrides med 20 % på dage hvor din annonce er mere populær (læs; tiltrækker flest besøgende), men godtgør for denne overskridelse ved at sænke budgettet på dage, hvor din annonce er mindre populær. Ønsker du at arbejde med månedlige budgetter skal du blot gange de daglige budget med 30,4 - det gennemsnitlige antal dage i en måned.

Debitering & Fakturering

Google-AdWords kategoriseres som Pay-Per-Click-reklamer. Det betyder, at du kan debiteres når en bruger besøger din hjemmeside ved at klikke på din annonce blandt Googles søgeresultater. Hvor meget du debiteres, afhænger af det bud, som du har afgivet forinden. Der er adskillige måder, at betale for din AdWords-annoncering på. Det mest anvendte er dog automatisk fakturering på månedlig basis, hvor du betaler for de kliks din annonce har genereret eller når din fastlagte budgetgrænse er nået. Du kan til enhver tid ændre din betalingsmetode. 

Hos NEWWWEB kan vi hjælpe dig med din online-annoncering. Kontakt os i dag for et uforpligtende tilbud. 

1901
Oprettet i NEWWWEB CMS - Brugervenligt og SEO optimeret Content Management System