AdWords & SEO
Den anses bredt for "best practice" at anvende en kombination af både søgemaskineoptimering (SEO) og online annoncering, hvis du vil styrke din tilstedeværelse og synlighed på internettet blandt eksisterende besøgende eller tiltrække nye.
Det tager tid før resultaterne af en søgemaskineoptimering af dit website bærer frugt. Dette skyldes, at søgemaskineoptimeringsteknikkerne, i kombination, forstærker hinanden og medfører en gradvis forbedring af hjemmesidens placerings på søgemaskinernes resultatsider. SEO er heller ikke en engangsforanstaltning, men kræver kontinuerlig vedligeholdelse eller forbedring for at undgå tilbagegang i hjemmesidens rangering.
Dette er ikke tilfældet ved brug af online annoncering såsom, Google AdWords (Pay-Per-Click-annoncering), der med det samme tillader din hjemmeside at stryge til tops blandt søgeresultaterne, når brugere søger efter bestemte keywords. Derfor er det nemmere, hurtigere og mere håndgribeligt at måle gevinsterne af dine annoncerings-indsatser end resultaterne ved søgemaskineoptimering. Endvidere kan du, med øjeblikkelig virkning, påbegynde og afslutte PPC-kampagnerne (Pay-Per-Click) som det passer din virksomheds situation. Ulempen ved Pay-Per-Click-kampagnerne er dog, at de koster et forudbestemt beløb hver gang en bruger besøger din hjemmeside via en annonce, hvor SEO hovedsageligt koster ressourcer i form af tid. Det betyder dog ikke, at online-annoncering ikke kan betale sig - tværtimod. Hvis det gøres smart, kan du - ligesom ved SEO - opleve et højt investeringsafkast.
Søgemaskineoptimering og online-annoncering er forskellige metoder der kan anvendes mod samme målsætning - at danne mere trafik til din hjemmeside. Er din virksomhed en kommerciel forretning, kan denne øgede trafik medfører et øget salg. Hos NEWWWEB besidder vi kompetencer inden for både SEO og online-annoncering. Lad os hjælpe dig med, at øge trafikken og salget på din hjemmeside. Kontakt os i dag.
Læs desuden med, når vi næste gang behandler AdWords.